Jumaat, 16 Oktober 2009

KENANGAN TERINDAH


Assalamualaikum dan salam keamanan buat semua saudara.
Alhamdulillah kerana masih bernafas lagi


Dipanjatkan rasa syukur kehadrat Illahi kerana masih diberi ruang dan peluang untuk menitip dalam tinta IT kali ini. Selawat dan Salam buat Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW serta para sahabat baginda. Terasa amat bertuah ketika ini kerana mampu menyedut udara segar yang sentiasa diberi pinjam secara percuma.


Tahun Hijrah 1430 semakin merangkak meninggalkan hari-hari yang telah dilalui dengan pelbagai kisah duka dan duka. Kenangan yang ditinggalkan dengan peredaran masa membawa seribu satu macam cerita bual bicara. Namun begitu yang pasti tahun masihi 2009 semakin melabuhkan tirainya. 2010 semakin menjenguk, Kenangan Terindah yang telah ditinggalkan menjadi memori ceria tersimpan dalam kotak minta setiap insan. Keindahan kenangan yang dibawa itu akan hidup selagi hayat ini masih utuh dalam badan.


Kenangan terindah yang disimpan tahun ini belum pasti kekal abadi andainya kita dijemput oleh penciptanya. Selang beberapa hari lagi genaplah 100 hari pemergian bonda yang tersayang. Kenangan terindah yang sempat bersama Almarhum masih terpahat di ruangan mata hati ini. Akhir 2006 kenangan terindah bercuti ke Pulau Lagenda Langkawi, 2007 ke Cameron Highland. Itu sahaja yang sempat dibawa untuk meminjam nadi, talian hayat dan udara dari penciptanya. Kenangan Terindah yang amat memilukan, kerana Maha Pencipta memberi peluang melihat sendiri Almarhum menghembuskan nafas terakhir di hadapan semua anak-anak.


Simpan dan abadikan kenangan indah bersama semua yang kita ada, anak-anak, humaira agar kehidupan ini akan terus ceria dan gembira.


Sekian, salam keamanan

Insani

Tiada ulasan:

Catat Komen