Jumaat, 19 Jun 2009

DETIK YANG INSANI TINGGALKAN

Assalamualaikum dan salam kemananan buat semua saudara
Alahamdulillah masih bernafas lagi

Syukur alhamdulilillah dipanjatkan ke hadrat illhai kerana masih diberi ruang dan peluang untuk menyedut cangkir udara yang dianugerahi secara percuma. Selawat serta salam buat junjungan besar Rasulullah saw. Sudah hampir 2 minggu tinta IT ini tidak mencoret. Bukan apa sibuk dengan tugasan dunia. Tok Selampit ingin bual bicara cerita-cerita yang lalu
Detik Berlalu Waktu Cuti
Alhamdulillah saya diberi kekutan untuk menunaikan amanah menghadiri kelas sumbangsih. Semuanya berjalan dengan lancar dan baik walaupun anak didiknya tidak ramai yang hadir. Almaklum waktu cuti, namun begitu terima kasih kepada anak-anak yang mampu hadir 3D, 3J, 3E dan anak taruna dan dara 6A1,2, 3. Semoga niat murni anak-anak mendapat ganjaran yang setimpal dalam perjuangan bulan Oktober dan November nanti.
Menjelajah ke Pantai Timur
Saya dan semua insan yang disayangi dibawa menjelajah ke negeri pantai timur bermula 7 hingga 9 Jun. Bermulalah uji pandu buah hati terbaru Exora. Memang selesa, anak-anak tidak mengeluh. Alhamdulillah harta pinjaman yang dikunai Allah swt. Perjalanan mengambil masa 9 jam dengan seorang "pilot" dan co pilot. Nawaitu dalam hati untuk santai dan berjalan-jalan sahaja. 6 perhentian rehat saya berhenti
Destinasi pertama di Cherating jam 11.00 pagi, berhenti makan satar dan keropok yang baru digoreng. Sungguh seronok bersma-sama yang tersayang. Kemudian Kijal popular dengan lemangnnya. Rusila dengan jagungnya. Dungun, Marang dan akhirnya tiba di Batu Burok Beach Resort dengan selamatnya. Alhamdulillah. Para mujahid semuanya gembira kerana dapat berjalan jauh cuti sekolah. Bukan apa inilah peluang dan ruang yang akita masih ada dengan mujahid ini. Selagi sihat gunakan masa ini untuk bersama mereka seketika masa yang diberi Illahi. Saya begitu santai berpeluang beriadah dengan putera-putera yang ada.
Humairah pula sibuk nak ke tempat yang digemari wanita, Pasar Payang. Saya turut gembira pada malamnya dapat menjamu selera dengan durian, rambutan, laici. Alhamdulillah. Humairah sibuk mencari variasi batik. Saya ikutkan sahaja, itulah minatnya. Tak apalah. Hari terakhir penjelajahan barulah dapat melihat mercu tanda di Terengganu, Masjid Kristal dan Taman Warisan Tamadun Islam. Berpeleuang solat sunat 2 rokaat di dalam masjid ini. Alhamadulillah. Perjalanan balik ke Selangor baik dan selamat tiba di istana menanti jam 8 malam. Alhamdulillah. Puas juga rasanya dapat ke sana, namun apa-apa buat sahabatku En Mazlan maaf kerana perancangan kita kali kedua untuk bercuti masih tidak kesampaian. InsyaaAllah ada hikmah disebaliknya. Lain kali kita rancang lagi.
Sekian dahulu buat waktu ini, salam keamanan
Insani

Tiada ulasan:

Catat Komen